|
#1
|
|||
|
|||
![]()
να γραψω κατι και για το DIY φωτιστικο. Ηταν λειτουργικο με 300Ε αλλα αγορασα και τον κοντρολερ storm corallux με αλλα 60Ε για να μπορω να προσομοιωνω ανατολη-δυση, κυκλο φεγγαριου, συννεφιες αλλα και αστραπες.
![]() ![]() Επελεξα λεντ γιατι μπορουσα να το φτιαξω μονος μου =>οικονομια αρχικης κατασκευης, αλλα και για οικονομια χρησης συγκρητικα με Τ5 και μεταλ χαλιντ. Αν ημουν σιγουρος για τα BIN των λεντ,θα το εκανα 135βατ αντι για 180βατ με 80 αρηδες φακους. Επιλεχθηκε η συγκεκριμενη κατασκευη για να ξεπερασω καποια απο τα μειονεκτηματα των λεντ, που ειναι το disco effect, δηλ η μη καλη μιξη των χρωμματων, κα οι σκιασεις . Με 8*20βατ multichip πετυχα πολυ καλη καλυψη σε ολο το ενυδρειο με ελαχιστες σκιες, και εξαιτιας των multichip δεν εχω καθολου disco effect, παρολο τις 60 μοιρες φακους που εβαλα για να εχω διησδηση του φωτος σε βαθος και να μην εχω απωλειες του εκτως ενυδρειου. Ακολουθησα την λογικη της orphek, να παρω το μπλε χρησιμοποιοντας πολλων κελβιν λευκα και ελαχιστα μπλε. Ενω για να εχω και υψηλο CRI προστεθηκαν κοκκινα στα630 και 640 νμ που εινια και χρησιμο στα κοραλια.Το φασμα που θελουν τα κοραλια , πιστευω οπως φαινεται στο spectrumgraph , το καλυψα οσο γινετε καλυτερα, με πολυ γεματη την περιοχη 400-500νμ, και με ενα μικροπικ στα 630-640νμ, και μηδεnικες σχεδον τιμες στα 500-600νμ που ειναι αχρηστα στα κοραλια. Ετσι το PAR (photosynthetic available radiation ) μεταφραζετε σε πολυ υψηλο PUR (photosynthetic usuable radiation). Τωρα το ζητουμενο ηταν να αρεσει και στα ματια μου. στο πρωτο 20βατο που ειχα φτιαξει για το νανο, αν και ακολουθησα τον συνδυασμο που χρησιμοποιει η opkek sto DIF100 , den moy eixe aresei poly optika giati μωβιζε αρκετα. Ετσι αντι για 12*18000k, 2*410nm, 2*430nm, 2*450nm, 1*595nm, 1*630nm, επελεξα 9*18000,3*450,2*490,1*630,1*640,1*400,1*410,2*420. Aν και εβαλα 3 λιγοτερα λευκα, ειναι πολυ πιο φωτεινο, αναδεικνυει πολλα περισσοτερα χρωμματα, και δεν μωβιζει καθολου οπως το προηγουμενο. Ολη την διαφορα πιστευω την εκαναν τα 490νμ, και οτι τοποθετησα τα κοκκινα αναμεσα στα 490 & 450 με αποτελεσμα να παιρνω καγι απο ocean white. Δεν εβαλα επισης 430νμ γιατι μωβιζουν αρκετα και 660 γιατι αν και κανει πικ η φωτοσυνθεση των κοραλιων, διαβασα οτι ισως να μην βοηθαει, και προσεξα οτι τα φασματογραφηματα Τ5 και metal halide, εχουν πικ στο 630-640....οποτε τιςαντεγραψα. Φωτο απο την δοκιμη στο νανο που εκανα απο τα πρωτα 2 που ειχα παρει δοκιμαστικα 1 LED ![]() 2 LED ![]() η φωτογραφικη ειχε ιδιες ρυθμισεις αλλα το λεντ 1 ειναι με 60αρι φακο 36εκ απο νερο , το 2 λεντ χωρις φακο 6εκ απο νερο. ειναι μεν πιο φωτεινο το 2 οχι οσο στη φωτο ομως, αυτο που μου ειχε αρεσει , ηταν το χρωμμα απο τους πολυποδες της στυλοφορα, η μεγαλυτερη διακριση της διχρωμιας στις ακαν, και το καλυτερο εντονοτερο χρωμα στη φαβια, μπλε ζοα. Οποτε εγιναν παραγγελια με παρομοιες αναλογιες και των υπολοιπων 6. αν ηταν πολυ μπλε για τα γουστα μου θα πηγαινα ενναλακτικα σε 9*18000,1*450,2*470,2*490,1*630,1*640,1*400,1*410, 2*420 στο κεντρο καθε μιας απο τις 4 ψυκτρες , εχω βαλει 5βατ multichip, με 1*400,1*420,1*430,1*450, |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ωραίες πληροφορίες φίλε μου...
Για τα φωσφορικά, εγώ με μεσογειακό και ATS μετράω 0 και νιτρικά το πολύ μέχρι 5 και μόνο 1-2 μέρες μετά το "κουρεματάκι" του ATS... Ταΐζω αρκετά!! Βέβαια, μετράω φωσφορικά με salifert και κάποιος μου είπε εδώ μέσα ότι με hanna, το μηδέν των salifert είναι υπολογίσιμο... Μπορεί να ήσουν κι εσύ, δεν το βρίσκω το θέμα... Δεν έχω βρει κάποιον στην Πάτρα να έχει hanna και δεν μπορώ να το διαπιστώσω, αλλά δεν είχα και ποτέ άλγες στο ενυδρείο μου... Για την chaeto, νομίζω δεν μπορεί να συναγωνιστεί την turf... Δεν είχα ποτέ και θέλω να δοκιμάσω, αλλά όσους ξέρω με ATS, η chaeto δεν μπόρεσε να αναπτυχθεί λόγω έλλειψης νιτρικών... Γιατί την έχεις βάλει, δεν είσαι ευχαριστημένος με το ATS και το DSB?? Παό τις φωτό σου, αν και δεν φαίνεται καλά, πιστεύω οτι είναι αρκετά μακριά το flood.. Εγώ το έχω σε απόσταση 4-5cm κάθετα και σου στέλνω και μια φωτό να δεις την δεύτερη κατασκευή μου για το ΑΤS... Εσωτερικά μπαίνει αλουμινόχαρτο γύρω από τα flood, ώστε να μην βγαίνει καθόλου φως έξω (στην παλιά μου κατασκευή το είχα κολλήσει ανάμεσα στα φύλλα plexiglass) και στο πάνω μέρος στο καπάκι τοποθετώ από 2 ανεμιστηράκια 4εκ ένα για κάθε flood για απαγωγή θερμοκρασίας... Όντως δεν έχουν ανεμιστηράκι τα flood και ζεσταίνονται αρκετά... Αλλά αυτά που έχω δουλεύουν στα watt που αναγράφουν.. Στα παλαιότερα που είχα, έκοβα το πίσω μέρος με το driver και το έβγαζα εκτός του κουτιού, αλλά αυτά που έχω τώρα, έχουν το driver από κάτω τους, τα βάζω ανάποδα, και έιναι μόλις 4εκ το πλάτος τους... Το πλέξι μπορεί να τρυπηθεί με τρυπανάκι πολύ εύκολα, αλλά πρέπει να υπολογίσεις την άνωση όταν κλείνεις αντλία για να ταίσεις και ανεβαίνει η στάθμη, καθώς το εσωτερικό του κουτιού είναι αέρας και θα ανεβαίνει στην επιφάνεια σαν βάρκα... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Αν για απιοδηποτε λογω δεν δουλεψει το ατς, πχ αλλαγη φωτοπεριοδου, φως κτλ η χαετο να ειναι εκει και να αναλαβει δαν back up. Την θελω βασικα να γεμισει τιν χωρο, οχι τοσο για τα θρεπτικα, αλλα για να ειναι "σπιτι" για αμφιποδα και κοπιποδα. 2 μηνες μετα το γεμισμα τα νιτρικα μηδενισανε και παραμενουν εκει.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
![]() |
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
|
|