|
Εγγραφή | Συχνές Ερωτήσεις | Social Groups | Ημερολόγιο | Αναζήτηση | Σημερινά Μηνύματα | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα |
DIY . Φτιάχτο μόνος σου Ο τίτλος τα λέει όλα. |
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Παράθεση:
Αν πάρουμε παράδειγμα εμένα, μου πηρε τρείς μήνες για να καταλάβω βασικά πράγματα ηλεκτρονικής φύσεως. Όντας οπτικός τύπος δεν έβρισκα πληροφορίες σχετικά με συνδεσμολογίες κ.τ.λ. Ασχολούμαι με προγραμματισμό πάνω απο είκοσι χρόνια, αλλά με το arduino κατάλαβα ότι χρειάζονται και βασικές (τουλάχιστον) γνώσεις ηλεκτρονικής. Βλέποντας το τι πάει που, άρχισα σιγά σιγά να καταλαβαίνω τη δομή της γλώσσας. Εξ άλλου πρόκειται για μια παραλλαγή της γλώσσας c. Στάλθηκε από το F3111 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
__________________
"Let me tell you how you measure a man, when his world starts to fall see how tall he stand. It matters not how many times you fall down, what matters most is how many times you rise. Mistakes build character, and character takes you places money can't." |
#2
|
||||
|
||||
![]() Παράθεση:
Χρόνο και όρεξη θέλει Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ναι βρε είπαμε, σιγά μην κάθεσαι να το λύνεις τώρα.
Στείλε μου το εμένα και θα στο κάνω βίδες ![]() Κάτι άλλο, αν έχω φορτώσει έναν κώδικα και μετά θέλω να φορτώσω άλλον, τι κάνω; Μέχρι τώρα φορτώνω τον έτοιμο κώδικα EEPROM CLEAR και μετά περνάω τον νέο. Σωστό είναι; |
#4
|
||||
|
||||
![]() Παράθεση:
Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk |
#5
|
||||
|
||||
![]()
AgMa, Κρητήκαρε, το έπιασες με τη μία!!!! FIY: Ήμουν ΣΕΑΠ για 4 μήνες και είχα περάσει τέλεια!!!
Στάλθηκε από το F3111 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
__________________
"Let me tell you how you measure a man, when his world starts to fall see how tall he stand. It matters not how many times you fall down, what matters most is how many times you rise. Mistakes build character, and character takes you places money can't." |
#6
|
||||
|
||||
![]() Παράθεση:
Ontopic: τα pin στο arduino τα έχω στραβώσει 90 μοίρες ώστε να μπορεί να κουμπώσει από πάνω το tft shield με την οθόνη και τα pin του rtc είναι στραβωμένα 180 μοίρες ώστε να σφηνώσουν στις τρύπες του rtc. Δεν θέλω να το γεμίσω καλάι από τώρα. Όταν τελειώσω και φτιάξω το prototype τότε θα τα κολλήσω. Έτοιμο και το ντιμάρισμα της οθόνης. Είναι εύκολο τελικά αν έχεις οδηγίες.https://youtu.be/4D22bAzMZ5I |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Για το Project μου θα χρησιμοποιήσω αυτό http://www.ebay.com/itm/311349129817...%3AMEBIDX%3AIT το RTC module. Ξέρει κανείς τι μπαταρία παίρνει;
__________________
"Let me tell you how you measure a man, when his world starts to fall see how tall he stand. It matters not how many times you fall down, what matters most is how many times you rise. Mistakes build character, and character takes you places money can't." |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Μοιάζει με αυτήν αλλά δεν είμαι σίγουρος:
http://m.ebay.com/itm/Li-ion-Recharg...257Ciid%253A15 Δε γράφει και τίποτα στην περιγραφή ο τσον τσουν. Γιατί θα χρησιμοποιήσεις αυτό το rtc; |
#9
|
||||
|
||||
![]() Παράθεση:
Η μπαταρία είναι επαναφορτιζόμενη αλλά δεν μπορώ να διακρίνω τον τύπο. Στο μάτι φαίνεται διαφορετική πάντως σε μέγεθος από την cr2032. Από ότι διάβασα είναι κυρίως rtc για Raspberry Pi απλά παίζει και με Arduino. Για εμένα μη το ρισκάρεις, πάρε ένα κλασικό rtc με την κλασική μπαταρία και οοοοοταν αδειάσει την αλλάζεις χωρίς ιδιαίτερο κόστος. Η επαναφορτιζόμενη μπορεί να συμφέρει να πάρεις άλλο rtc αν χαλάσει κάποια στιγμή και θα πρέπει να την αλλάξεις Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk |
#10
|
||||
|
||||
![]() Παράθεση:
__________________
"Let me tell you how you measure a man, when his world starts to fall see how tall he stand. It matters not how many times you fall down, what matters most is how many times you rise. Mistakes build character, and character takes you places money can't." |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Δεν είναι το θέμα το κόστος με τις επαναφορτιζόμενες (1.67 έχει η μία) αλλά αν δεν βάλεις επαναφορτιζόμενη υπάρχει περίπτωση να σκάσει η κλασσική cr μπαταρία γιατί το rtc θα την φορτίζει ενώ δεν είναι επαναφορτιζόμενη.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Νομιζω, ότι αν κολλήσει σε μια κατάσταση δεν θα μπορεί να αλλάξει, καθώς το ρελέ θα συνεχίσει να τροφοδοτείται με ρεύμα. Πιο σίγουρο, και πίο ακριβό, είναι ενα δεύτερο arduino, όχι απαραίτητα mega, το οποίο θα ελέγχει Του status του πρώτου, και απλα θα "κατεβάζει τις ασφάλειες" σε περίπτωση αστοχίας.
Στάλθηκε από το F3111 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
__________________
"Let me tell you how you measure a man, when his world starts to fall see how tall he stand. It matters not how many times you fall down, what matters most is how many times you rise. Mistakes build character, and character takes you places money can't." |
#13
|
||||
|
||||
![]() Παράθεση:
Γενικά πάντως αν ο κώδικας είναι σωστός δεν τίθεται θέμα κολλήματος εκτός από την περίπτωση αστοχίας στο hardware. Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ο τρόπος που το έχω κάνει εγώ είναι μέσω ρελέ. Δίνω μόνιμα το (-) και το (+) το δίνω με την όπλισης του ρελέ. Το θεωρώ πιο ασφαλές και πιο σωστό από το να χρησιμοποιήσω το τρανζίστορ
Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk ------------------------- Όσο αφορά το τρανζίστορ θα πρέπει αφού έχει κανονικά την γείωση μέσω της διόδου, να πάρει ως είσοδο (+) αν δεν κάνω λάθος στο τρίτο ποδαράκι ώστε να λειτουργήσει σαν διακόπτης και δίνοντας πλέον (-) να δουλέψει η αντλία. Το pin λοιπόν από το Arduino προς το τρανζίστορ μέσω της αντίστασης θα πρέπει να έχει λογικά digitalwrite high Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη dkatsariotis : 05-04-17 στις 12:52 Αιτία: Automerged Doublepost |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Τα τρανζίστορ, από αριστερά προς τα δεξιά είναι:
Gate (άρα εντολή arduino) Drain (είσοδος) Source (έξοδος) Έτσι δουλεύουν. Στο σχεδιάγραμμα όμως, ο τύπος στο drain έχει βάλει το (-) της αντλίας, δεν ξέρω κατά πόσο είναι σωστό αφού και τα τρανζίστορ για να ερεθιστούν, θέλουν τάση όπως τα ρελέ. Δεν μπορώ να το καταλάβω πως δουλεύει. Αλλά για ποιό λόγο μέσω ρελέ το θεωρείς πιο σωστό και πιο ασφαλές; |
#16
|
||||
|
||||
![]() Παράθεση:
Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk ------------------------- Όσο αφορά το ρελέ απλά είναι πιο απομονωμένο σε σχέση με ένα τρανζίστορ που πάει απευθείας στο Arduino πάνω. Αν πάει κάτι στραβά με το τρανζίστορ μπορεί να πάρεις το Arduino στο χέρι Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk ------------------------- Αν δεν ενώσεις τα (-) μεταξύ τους τότε το (+) που στέλνεις από το Arduino στο τρανζίστορ δεν έχει κανένα αποτέλεσμα αν έχεις ξεχωριστά τροφοδοτικά Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη dkatsariotis : 05-04-17 στις 13:14 Αιτία: Automerged Doublepost |
#17
|
||||
|
||||
![]() Παράθεση:
Ναι αυτή είναι με την σωστή φορά. Το τροφοδοτικό που δίνω (-) στο τρανζίστορ, είναι το ίδιο που τροφοδοτώ τον arduino. Συγκεκριμένα είναι το usb του pc. Έχω συνδέσει δηλαδή τον arduino στο pc, μέσω του tft shield δίνω (+) και (-) στο breadboard και σε αυτό το (-) δίνω στο pin του τρανζίστορ. Το μόνο διαφορετικό τροφοδοτικό είναι το 12v απ' το οποίο δίνω (+) στη μία επαφή της αντλίας. Αλλά το (-) αυτού του τροφοδοτικού δεν πάει πουθενά! Εκεί υποθέτω ότι κάτι παίζει με τα (-). Εκτός και αν είναι θέμα κώδικα. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Παράθεση:
Επίσης το ρεύμα της USB από τον υπολογιστή δεν είναι αρκετά ισχυρό σε mA ώστε να τροφοδοτήσει όλα αυτά που έχεις επάνω. Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Απλά στο λέω μην κάψεις καμία USB. Τι board με τα ρελέ από USB τροφοδοτείς; Το GND pin παίρνει και δίνει, γείωση είναι.
Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Ναι από usb. 5v δίνει και το usb.
Απλά τα παίρνει μέσω tft shield. |
#21
|
||||
|
||||
![]() Παράθεση:
Στο συγκεκριμένο πρόβλημα, αν η συνδεσμολογία γίνει όπως σου είπα και υποχρεωτικά αν ενώσεις το ground του Arduino με το (-) του τροφοδοτικού των 12v θα παίξει Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Το arduino θα το τροφοδοτήσω με εξωτερικό τροφοδοτικό πολλαπλής τάσης στα 2Α και θα το ρυθμίσω στα 7v. Πιστεύω τα 7v είναι το πιο σωστό ώστε και να υπάρχει τάση μεγαλύτερη των 5v για να παίξουν όλα σωστά αλλά το κυριότερο για να μην ζεσταίνεται υπερβολικά το ενσωματωμένο regulator του arduino (μειωτής τάσης για όσους δεν το ξέρουν, που ρίχνει την τάση στα 5v και την διαφορά τάσης την αποβάλει σε θερμοκρασία).
Σχετικά με το πρόβλημά μου, στις πάνω ράγες του breadboard έχω συνδέσει το 5v και gnd του arduino. Στις κάτω ράγες, έχω συνδέσει το εξωτερικό τροφοδοτικό 12v 1A (και την φάση και τον ουδέτερο). Με λίγα λόγια τραβάω γραμμή από το (-) της κάτω ράγας στο (-) της πάνω ράγας; |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Ναι, οι γειώσεις πρέπει να είναι κοινές.
|
#24
|
||||
|
||||
![]() Παράθεση:
Όσο για το τροφοδοτικό ναι στα 7 με 7,5 είναι ότι καλύτερο. Εκεί το έχω και εγώ και συμπεριφέρεται άψογα Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Τι ακριβώς εννοείς πάνω και κάτω ράγες; Μπορείς να βάλεις μία φώτο;
Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Ράγες εννοώ του breadboard.
|
#27
|
||||
|
||||
![]()
Το κατάλαβα, απλά βάλε μία φώτο του breadboard με τα εξαρτήματα μπας και δούμε κάτι
Sent from my Lenovo P1ma40 using Tapatalk |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Παράλληλα τα συνδέεις στις βίδες της πρίζας. Όπως θα βιδώνεις τα καλώδια στις πρίζες θα βάλεις και τα καλώδια του λεντ.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Ok, μόλις τα αγοράσω θα ανεβάσω φώτο.
Ο ds1307 rtc τελικά μπήκε στο συρτάρι, με 10 μέρες περίπου χρήση έδειχνε 2 λεπτά μετά. Σε κάποιους έχει δουλέψει αρκετά καλά, για 'μένα δεν αξίζει ούτε το 1.50 ευρώ που κάνει! Το ds3231 αντιθέτως και πιο φθηνό είναι και δεν έχει χάσει καθόλου εδώ και 4-5 μέρες. |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Προχωράμε σιγά σιγά.
Την λειτουργία των led την έκανα ξανά όπως ήταν. Θέλω να ψάξω λίγο τον κώδικα, αν καταφέρω και ενσωματώσω την ανατολή δύση για λάμπες φθορίου θα μου άρεσε να φαίνεται στην αρχική οθόνη η δυνατότητα που δείχνει πχ. από ήλιο -> φεγγάρι όταν γίνεται το fade. ![]() Εδώ το ρελέ έτοιμο με μοιρασμένη την φάση: ![]() Οι πρίζες κατά την σύνδεση (εδώ έντυσα με αυτοκόλλητο που είχα στο χρώμα του καπακιού μου την κατασκευή, γιατί το δικό του χρώμα δεν κολλούσε πουθενά, παρόλο που θα μπει πίσω από το ενυδρείο και δεν θα φαίνεται ![]() ![]() Και η πίσω μεριά τους: ![]() ![]() Εκκρεμούν τα led σε κάθε πρίζα μετά την προτροπή του puntomad. Τα περισσότερα στάδια όπως βλέπετε είναι αντιγραφή απ' το αρχικό project και αυτό το κάνει αρκετά εύκολο για αρχάριους. Αυτή τη στιγμή μαθαίνω τον κώδικα και προσπαθώ να τον φέρω όσο μπορώ στα μέτρα μου. Οι αλλαγές που του έχω κάνει μέχρι στιγμής είναι:
![]()
Η αρχική οθόνη όπως ήταν αρχικά: ![]() Και όπως είναι τώρα: ![]() ![]() ![]() Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη stanisalus18 : 15-09-18 στις 13:20 Αιτία: Επαναφορά φωτογραφιών |
![]() |
Tags |
aquarium controller, arduino, iaqua |
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | |
|
|
![]() |
||||
Θέμα | Δημιουργός | Forum | Απαντήσεις | Τελευταίο Μήνυμα |
arduino απορια | gregkn73 | DIY . Φτιάχτο μόνος σου | 4 | 20-11-14 03:20 |
arduino controller | ikaria_jim | DIY . Φτιάχτο μόνος σου | 5 | 09-02-14 16:21 |
Arduino aquarium controller | chris the trik | DIY . Φτιάχτο μόνος σου | 33 | 06-04-10 20:23 |
Προγραμματισμός σεμιναρίων | ΠΣΦΕ | Πανελλήνιος Σύλλογος Φίλων του Ενυδρείου | 33 | 03-12-07 09:58 |
Σκέψεις - προγραμματισμός - απόψεις | KwstasV | DIY . Φτιάχτο μόνος σου | 10 | 12-02-07 14:58 |